Header Ads Widget

Buku 40 Nasihat Membaiki Rumahtangga

Nipis dan saiz yang kompak.Memang menarik untuk dibaca dengan santai dan dirujuk secara express.Admin amat galakkan peminat buku untuk memiliki dan membaca buku ini.Terbaik dan ada kelas yang tersendiri.



Penulis buku 40 Nasihat Membaiki Rumahtangga ditulis oleh  Syeikh Muhammad Shalih Al-Munajjid.Karya asalnya dalam bahasa Arab dan telah diterjemah oleh Abu Athiyah.Cetakan pertama pada tahun 2010.Maknanya sudah 6 tahun berada dipasaran ketika buku ini ditulis.

Tiada bab yang khusus.Sebab 40 nasihat itu dihurai dengan ringkas.Namun banyak disertakan ayat-ayat Al Quran dan Al Hadis.Bonus untuk mereka yang suka membuat rujukan berdasarkan sumber yang sahih dan diperakui benar.

Admin akan kongsikan beberapa nasihat untuk membina rumahtangga.Antaranya ialah memilih isteri yang baik.Mereka dipilih kerana kecantikan,harta,keturunan dan agama.Sebaik-baiknya pilihan ialah wanita yang mengutamakan agamanya.

Ini baru nasihat yang pertama.Ada lagi 39 nasihat yang amat berguna untuk panduan kita senua.Tak kira dah kahwin atau belum.


Admin memang tak nak ulas habis.Biar pembaca tertanya-tanya dan ada keinginan untuk membeli senaskah buku 40 Nasihat Membaiki Rumahtanggah.Kalau jumpa di kedai buku janagn lupa beli tau.


Catat Ulasan

0 Ulasan