Header Ads Widget

Teori Dan Teknik Ucapan Berpengaruh




Membaca buku ‘Teori  Dan Teknik Ucapan Berpengaruh’ hasil tulisan Abdullah Hassan dan Ainan Mohd rupanya agak mencabar.Ada dua hari admin cuba menghabiskan bacaan buku ini.

Banyak panduan dan ilmu berkaitan psikologi komunikasi didedahkan dalam buku keluaran PTS Publications And Distributors Sdn Bhd.

Dengan 145 halaman seperti nipis.Rupanya tidak.Ada 25 bab yang membincangkan secara tuntas pelbagai topik dan teknik bagaimana mahu menjadi seorang penceramah yang hebat.Penceramah yang boleh memberi kuasa pengaruh kepada audien.

Tentunya buku ini amat sesuai dijadikan sumber rujukan kepada sesiapa yang ada tugas atau kerja sebagai penceramah yang ada karisma dan kredibiliti yang tinggi.

Biarpun sudah diterbitkan pada tahun 2000, tidak bermakna ilmu ini sudah tidak terpakai lagi.Sebaliknya masih relevan dengan keadaan semasa.

Ternyata gabungan dua pengarang hebat ini tidak mengecewakan dalam mengupas persoalan berkaitan kemahiran berucap.Satu kemahiran yang amat diperlukan orang ketika untuk menyampaikan ucapan.

Amat wajar untuk mereka yang berkaitan agar mendapatkan buku ‘Teori  Dan Teknik Ucapan Berpengaruh’ supaya tampil berucap atau berceramah dengan lebih yakin.



Catat Ulasan

4 Ulasan