Header Ads Widget

Risalah Hukum Jima'



Sudah hampir 20 tahun buku Risalah Hukum Jima’ berada dalam koleksi admin.Tak sangka baharu sekarang tergerak hati untuk membuat ulasan sebagai tatapan kepada para pembaca.

Sekilas pandang ianya bukan bertaraf buku.Terlalu nipis dengan hanya 64 mukasurat.Namun isinya sangat padat dengan ilmu ranjang orang dulu-dulu.Siapa yang boleh mengamalkan ilmu yang ada dalam buku sekecil ini sangat bertuah.

Penulisnya ialah Ustaz Nusannif Effendie.Ia yang diterbitkan sejak tahun 1980 lagi.Lama sungguh.Admin pada masa itu baharu sahaja berumur lima tahun.

Buku ini tiada bab.Ia ditulis dengan ayat panjang-panjang dan bahasa Indonesia.Tidak sedap dibaca namun boleh difahami jika membacanya dengan perlahan-lahan.

Kandungannya berkisar bagaimana teknik dan kaedah yang ampuh untuk bersetubuh bagi pasangan suami isteri.Ilmu ini diadaptasi dari al-Quran dan al-hadis.Memang terbaik.Usah diragui jika mahu membentuk keluarga bahagia di dunia dan akhirat.

Pada bahagian akhir buku disertakan azimat dan doa untuk hebat atas ranjang.Jujurnya admin tidak percaya tentang azimat begini.

Admin tidak pasti ada atau tidak naskah Risalah Hukum Jima’ dipasaran ketika ini.

Kalau ada jangan lupa beli kerana admin beli dulu sangat murah sekitar RM3.50.

Membaca jambatan ilmu.hehehe


Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. cantik nian blog ini en hanafi semoga bertumbuh menjadi blog yang ramai

    BalasPadam
  2. terima kasih mas..

    saya amat menghargainya

    BalasPadam